Nova šola zagovarja soobstoj vloge vodje in prijatelja, sledite 5 nasvetom za dobre medosebne odnose s podrejenimi:

Stara šola vodenja govori, da vodje in šefi ne morejo biti prijatelji svojim zaposlenim, saj bi to lahko vodilo k favoritiziranju. Časi pa se spreminjajo, poslujemo drugače kot smo poslovali pred desetimi leti, tako se je prilagodila tudi dinamika med vodjo in zaposlenim.  Vodje imajo na delovnem mestu prijatelje. Ljudje vse več časa preživimo na delovnem mestu, zato so dobri medosebni odnosi ključni za našo produktivnost.

  1. Postavite mejo

Za vzpostavitev meje med osebnim odnosom in odnosom na delovnem mestu, je potrebno najprej definirati odnose in delovno razmerje.  Jasno opredelite delovne cilje,  kako vam bodo vaši sodelavci pri doseganju le teh pomagali, kaj lahko pričakujejo od vas in kaj vi pričakujete od njih. Z ustrezno neposredno komunikacijo se boste izognili kasnejšim nesporazumom in konfliktom, ki bi lahko izhajali iz tega, da zaposleni vaše delovne zahteve jemljejo na osebni ravni. Hkrati boste z direktno komunikacijo ohranjali spoštovanje vaših zaposlenih.

  1. “Play hard – work harder”

V vsakem delovnem okolju se srečamo z “minglanjem”, pa naj gre za opoldansko kavo, pijačo po delovnem mestu, druženje na konferencah ali druženje po poslovni konferenci. Minglanje izoboljšuje medosebne odnose in posredno pripomore k bolj sproščeni delovni klimi, tako je povsem naravno, da je vodja del tega. Pazite pa, da minimizirate socializiranje v delovnem okolju, ne jemljite “osebne prtljage” na delovno mesto in obratno – ko greste na pivo, pustite “delovno prtljago” na delovnem mestu.

  1. Ne favorizirajte

Ena največjih napak, ki jih lahko storite je, da med zaposlenimi delate razlike.  Če  si boste ustvarili svoje “ljubljenčke”, bodo ostali zaposleni to hitro opazili,  s tem jih boste demotivirali in trpela bo produktivnost. Če boste med zaposlene širili spoštovanje in jih obravnavali enako, bo raslo tudi njihovo spoštovanje do vas kot vodje.

  1. Največji problem v sporazumevanju je iluzija, da smo se sporazumeli.” G. B. Shaw

Dobra komunikacija je temelj medosebnih odnosov, tako v delovnem kot privatnem življenju. Poskrbite, da prilagodite komunikacijo glede na to, ali gre za pogovor o delu ali osebni pogovor. Pomembno je, da zaposlenim podajate tako pozitivne kot negativne informacije, da je vaša komunikacja jasna in nedvoumna. Izogibajte se izdajanju poslovnih skrivnosti, kot so višine plač,  bonitete in druge informacije o finančnem stanju, saj boste s tem škodovali lastni kredibilnosti ter izgubili na zaupanju zaposlenih. Preberite si tudi, kako učinkovito voditi poslovno komunikacijo!

  1. Najprej pometi pred svojim pragom!

Kaj, če vsi medosebni problemi, ki jih doživljamo na delovnem mestu, doma in v družbi izhajajo iz problema v nas? Kaj če ste problem vi sami? Ljudje si te možnosti večkrat ne priznamo in raje krivimo druge. Čeprav se ob tem trudimo biti pošteni, se ljudje, ne glede na to kaj delamo na zunaj, primarno odzovejo na to, kako o njih čutimo od znotraj. Tako krivimo druge za njihov negativen odziv, čeprav smo bili povzročitelji sami.

Kaj pa vi mislite o vlogah vodje?

Vabljeni, da z nami razmišljate o vodenju in svojih kadrih!  info@taktika-plus.si