Nastopati je za nekatere kar nadležno početje, lahko pa postane tudi neprijetno, če nam pri tem res spodleti. Kadar doživimo močno negativno Izkušnjo, se nam ta neprijetna izkušnja shrani v spomin in se ponovno prikliče ob naslednjem podobnem izzivu. Vendar, zakaj bi tvegali in si nakopali neprijetne izkušnje, če pa lahko z nastopom – milo rečeno – zablestimo. Veliko uslugo si naredimo že z dobro strukturirano in kvalitetno pripravo.
In kaj to točno pomeni?

 

1. CILJ

Pred začetkom vsake aktivnosti je priporočljivo, da si zastavite cilj. Enako velja tudi pri pripravi na nastop. Vaše vodilo naj bo: »Kaj želim doseči s svojim nastopom?«, »Kaj je moje ključno sporočilo?« Od vašega cilja je odvisno, kako se boste pripravili na nastop.
Če želite udeležencem predstaviti neko novo, enostavnejšo metodo za izbor ustreznega kandidata na novo delovno mesto (npr. spletno psihološko orodje egoMAX www.egomax.si), bo vaš cilj drugačen, kot če želite publiko navdušiti za razvoj zaposlenih v podjetju (npr. coaching vodij z ekipo www.taktika-plus.si). V prvem primeru se boste osredotočili bolj na podajanje informacij, vaš govor pa bo umirjen in resen. Drugi primer bo od vas zahteval nemalo domišljije, pripovedovanja lastnih doživetij in izkušenj ter popestritev z zanimivimi primeri s prakse.

2. OBČINSTVO

Nastop vedno prilagodite glede na vašo publiko, zato je pred njim pomembno vedeti:

1. Kdo so naši udeleženci?

So to otroci, mladostniki, odrasli ali starejše osebe?
Zakaj menimo, da so se odločili priti na naš nastop?
Imajo te osebe predznanje o naši tematiki, ali bo to, o čemer bomo govorili, zanje čisto nekaj novega?
Kakšen je njihov poklic/profil? Se lahko prilagodim njihovemu žargonu?
Bomo imeli pred seboj 10 ali 200 oseb?

2. Kaj zanima naše udeležence?

Nihče si ne želi biti na odru in videti zdolgočasene poslušalce, ki komaj čakajo, da bodo lahko vstali s svojih stolov in odkorakali skozi vrata. Ugotovite, kaj znotraj vaše teme bi jih najbolj privlačilo in bilo zanje tudi najpomembnejše. Če gre za neko podjetje, preverite, s čim v podjetju se ukvarjajo vaši bodoči udeleženci nastopa, kakšne so morebitne potrebe podjetja na področju, ki ga bomo predstavljali. Dandanes lahko veliko informacij izveste s pomočjo nekaj klikov v spletnem brskalniku. Če še vedno niste prepričani, kam bi postavili fokus, jim na začetku nastopa ponudite nekaj podtem in naj sami izberejo najustreznejše. To lahko storite z dvigovanjem rok ali pa uporabite zabavni spletni portal www.mentimeter.com in tako naredite svojo predstavitev zabavnejšo.

3. Kako bomo nastopali?

Pozanimajte se o prostoru, kjer boste izvedli svoj nastop. Boste svojo predstavitev izvedli na odru, tako da vas bodo vsi udeleženci dobro videli? Če odra ni, poskrbite, da boste vseeno dobro vidni, predvsem pa dobro slišani! Boste sedeli ali stali? Katere pripomočke bi radi uporabili pri izvedbi nastopa? V kolikor boste potrebovali internet, ne pozabite preveriti, kako le-ta deluje na dotičnem mestu, ali pa si vso potrebno gradivo shranite kar na USB-ključek. Kaj če bo ravno pri vas prišlo do izpada elektrike ali kakšnih drugih, nepredvidljivih situacij? – zato si vedno pripravite PLAN B.

okrogla miza


3. TEMA

O neki temi boste najbolje in najbolj prepričljivo govorili, če vam je dobro poznana in domača. Pozitiven učinek pri poslušalcu boste najverjetneje dosegli, če boste v svoj nastop vnesli veliko svojih zamisli, izkušenj in svojih prepričanj. Nekdo, ki bo predstavljal učinkovito metodo izbiranja ustreznih kandidatov za delovno mesto bo imel zagotovo prednost, če je že kdaj v preteklosti deloval na področju rekrutinga.
Ko izberete temo, se tudi prepričajte, da vas ta zares navdušuje. V pomoč naj vam bo vprašanje: »Bi bili pripravljeni prepričljivo in iskreno zagovarjati lastna stališča, če bi kdo od poslušalcev odločno nasprotoval vašim razlagam?«
Svoj nastop poleg uvoda in zaključka razčlenite na največ tri teme. Če jih imate več, obstaja verjetnost, da vam udeleženci ne bodo uspeli več slediti. S tem obenem izgubite možnost uspešne predaje vašega sporočila.

Ko je nastop enkrat pripravljen, je potrebna zgolj še vaja, vaja in še enkrat vaja. USPEŠNO!

Za več informacij o sami izvedbi nastopa in telesni govorici se nam pridružite na delavnici z naslovom »Prepričaj z nastopom!«, 16. maja. Podrobnosti najdete TUKAJ.

Zapisala Nina Petrovič

VIR:
Carnagie D., (2004). Kako se naučiš javno nastopati in govoriti. Ljubljana: Mladinska knjiga
Lerche R., (1996). Veščine javnega nastopanja. Radovljica: Skriptorij KA